Als kinderdiƫtist gebruik ik veel de materialen van kinder(di)eetcreatie.
Er zijn drie verschillende methodes: kritische eters, kinderen met autisme en kinderen met poepproblemen.
Een vrolijke, boeiende en veelal interactieve methode. Met deze methode komende de volgende onderwerpen aan bod:
- Leren/stimuleren proeven
- Het eetproces
- Gezond eten, wat is dat?
- Zintuigen ontdekken
- Specifiek materiaal voor sensorische informatie problematiek
Met deze methode wordt aandacht besteedt aan het (opnieuw) leren eten.
Samen met Mr. Snork gaan kinderen op ontdekking in de wereld van proeven. Voor de meer durfals is er ook een smaaktheater met blind auditions. Er voor de kleintjes is er de koffer met de logeerheld.
Lijkt het je fijn om samen aan de slag te gaan? Neem dan contact met mij.
Bij kinderen met autisme zijn er vaak problemen rondom het eten en drinken. Hierbij kan je denken aan:
- Selectiviteit in het eten en drinken
- Structuurgevoeligheid
- Rigide eetpatronen
- Geen of juist vaak een hongergevoel
Met deze methode komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Het in beeld brengen van de eetproblematiek
- Leren/stimuleren proeven
- Verhelderen eetsituatie
- Plannen en organiseren van de eetsituatie
- Zintuigen leren ontdekken
- Verbeteren van de betekenisverlening
Lijkt het je fijn om samen aan de slag te gaan? Neem dan contact met mij.
Er zijn veel kinderen die problemen hebben met poepen. Hierbij kan je denken aan:
- Buikpijn
- Verstopping
- Diarree
- Het ophouden van ontlasting
Met deze methode komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Uitleg vezels, vet en vocht
- Rol van voeding bij poepproblemen
- Stimuleren, proeven en eten van vezelrijke producten
- Gezond eten, wat is dat?
- Beloningskaarten
Lijkt het je fijn om samen aan de slag te gaan? Neem dan contact met mij.